Monday, January 4, 2010

Dagens outfit og sminketips...



Er jeg ikke fiiiiiiiiiiiiin??

Strengt tatt så er vel den eneste likheten mellom meg og Mary Kate Olsen at vi begge har blondt hår (sikkert like ekte hårfarge også, synes jaggu meg at jeg skimter en ettervekst hos henne) og grønne øyne, men jeg syntes at hun tok seg såpass mye bedre ut en meg, så hun fikk hedersplassen i dag:-) Ser dessuten at hun er kledd i fjær for anledningen, og jeg fant faktisk ei fjær på skuldra mi selv nettopp...ei som hadde funnet veien ut av sofaputa mi...

Når jeg skummer gjennom nye blogger kommer jeg over så utrolig mange slike "fjortisblogger" som stort sett handler om klær og sminke. Skjønner for all del at de har sin leserskare, men tror nok at det ville fallt meget uheldig ut hvis jeg skulle hentet inspirason fra noen av de sidene. Da hadde jeg sittet her i sølvblanke tights, paljetttopp, og turkis glittersminke...på en helt vanlig mandag liksom... Sett ut som en dårlig stappet fleskepølse med innslag av diskokule og juletrepynt...ikke helt meg altså..sorry.

Istedet har jeg valgt klær som kan tåle gulp, sikkel og en aldri så liten dose "flyte-bleie". H&M sine kolleksjoner tåler stort sett både vaskemaskin og tørketrommel og blir derfor en sikker vinner for meg for tiden. Hvordan Linni Meister (http://linni.blogg.no/) greier å leve småbarnshverdagen sin på 20 cm høye lårstøvletter, push-up bh og nysminket fjes hver dag aner jeg ikke, men all ære til henne! Jeg rekker meg stort sett ikke bort til speilet engang jeg for tida.. Her går det på en rask smøring av fuktighetskrem, og muligens litt saltvannsspray i håret for å prøve å få bort sovesveisen.

Faktisk så er det nesten så ille at jeg knoter litt med sminkepungen når jeg først skal ut av døra og prøver å se nogenlunde presentabel ut...Har rett og slett mistet teken på det.. Jaja, fyren har fortsatt ikke gitt meg opp, hender jeg får en kjærlighetserklæring likevel. Og 6-åringen synes at mamman er verdens fineste uansett, og kan faktisk komme på å kommentere hvis jeg først har sminket meg, og si: "kanskje det ble litt for mye sminke nå, mamma...du ligner ikke på deg selv akkurat nå" Nei når for tiden må mamman i huset velge mellom det å være ren, og det å være pen.. Og da blir ren førstevalget. Lilletuppa mi trives kjempegodt i vippestolen på badet mens jeg tar dusjen, men med en gang jeg våger meg ned i sminkepungen blir det seiersvræl...og da er valget enkelt! Trøster meg med at det sikkert er kjempebra for huden å få hvilt seg og pustet litt, og regner med at jeg kommer til å se aldeles fantastisk ut etter et sabbatsår nesten uten kunstig fjes:-) Og for ikke å snakke om hvilken extreme make-over det blir bare man rekker å legge litt mineralpudder og maskara en dag!

Ha en fantastisk dag! Sminkefri eller ei!

No comments: