Thursday, January 14, 2010

Og så en solskinnshistorie:

Etter kinoen i går ble det IKEA middag på meg og ungene, sammen med min mamma og stefar PE. Kjøttbollene der er alltid en slager, og maten ble fortært ganske fort.

Etter maten kunne mamma og PE fortelle at de hadde hevet seg på en impulstur, og skal reise til Gran Canaria allerede nå på lørdag. Og ikke nok med det: Helle og jeg fikk tilbud om å være med ! ÅÅÅ som jeg har drømt om sol og sommer nå i disse dagene med uendelige kuldegrader og lag på lag med ytterklær. Men når sjansen plutselig bød seg, slo ikke reiseinstinktet inn med en gang. Hva med kontoen nå etter jul, den er rimelig slunken, og vi hadde vel egentlig bestemt oss for utgiftsstopp et par mnd framover. Men når mamma og PE parerer med at de INVITERTE oss med, og at de allerede har et ledig soverom er det iallefall ikke det som stopper meg. De er altså verdens snilleste de to!

Kunne jeg hive meg på turen med så kort varsel da tro? En ting er jo at alle logistikkutfordringer her hjemme vil falle på pappan. Vi har jo to skolegutter som skal rekke skole, treninger og leksegjøring. Men det tvilte jeg jo ikke på at de skulle greie. Så må jeg rekke å få tak i pass til lillemor, og Erik er jo i Porsgrunn og kan ikke signere på en fullmakt som de trenger for at Helle kan få pass..

Det verste dilemmaet lå nok i om jeg greide å reise fra de tre karene mine i en hel uke, og i tillegg ta med meg lillesøster. Gutta løper jo hjem fra skolen om dagene for at de savner henne sånn, og hvordan skal det bli å ikke kunne se henne på ei hel uke. Og skal ikke stakkars pappan få se lillejenta si når han kommer hjem fra jobben... Huff, nå ble det vanskelig.

Ringte kjæresten, og han sa det ble opp til meg. Han og gutta skulle da greie seg fint! (Jeg har nok verdens beste og snilleste kjæreste også). Jeg bestemte meg for å vente til i dag morgest så jeg fikk sjekket mulighetene for pass først. Liten vits i å begynne å gire seg opp hvis det ikke gikk i orden liksom..

Dama på politistasjonen var kjempehyggelig, og sa at vi kunne ordne med et nødpass til Helle bare pappan fakset en fullmakt fra Porsgrunn og rett til henne. Jeg har jo passet hans her hjemme som legitimasjon. Og nå VIPS skal jentene i familien til ei uke med sommer- om to dager!!




Heldigvis har mamma med seg Mac`en nedover, slik at vi kan se gutta hjemme hver dag på SKYPE. ÅÅÅ som vi kommer til å savne dem, men jeg er aldri så lite overbevist om at vi skal greie å kose oss litt i varmen også...

No comments: