Thursday, September 10, 2009

Er det egentlig så enkelt å være konsekvent?

Hmmm... nå er jeg litt på kant med meg selv kjenner jeg! Denne natta har jeg sovet VELDIG godt, selv om jeg burde hatt litt dårlig samvittighet for å ha brutt mitt eget løfte.

Hadde nemlig bestemt meg for at babyen skulle få lære seg å sove i senga si selv, og i nøyaktig 5 uker nå har jeg fulgt mitt gode råd til punkt og prikke om natta. Helle har blitt lagt i senga si om kvelden (jajaja hun får SOVNE på fanget da, er jo ikke helt ferdig med kosinga), og etter nattamming og bleieskift har vi også puttet lillegull under sin egen dyne i sprinkelsenga.. Men så skjer det altså: I går kveld var hun urolig, og mamman la seg oppi storsenga og prøvde alle slags stryke-bompe.og dunke-på-rumpa øvelser, før hun endelig ble med Ole Lukkøye til drømmeland. Og da var jo selvfølgelig mor selv rimelig trøtt også. Og VIPS så hadde jeg også sovnet, med lillemor godt plantet ved siden av meg i dobbeltsenga. Og med hvilket resultat? Joda, ny-sjefen sjøl sov i 5 timer før hun våknet til puppen. Og da var det bare å flytte henne noen cm mot meg, kneppe opp ammebh`n og så sovna vi IGJEN... Altså har våkentida i natt begrenset seg til noen få minutter, i motsetning til iallefall 1 times styr for hver ammerunde. Kjenner at jeg skal jobbe hardt for å motså denne fristelsen igjen..

Men jeg vet jo at barna helst skal sove i egen seng, og jeg vet at jeg kommer til å måtte ta denne kampen senere uansett, så jeg skal prøve å holde meg hard:-) Og for å bevise for dere at jeg ikke har blitt helt viljeløs, så ligger lillemor og sover morgenduppen sin nå, i sin egen seng, etter å ha sutret litt for seg selv i noen minutter sovna hun som en dupp..UTEN at mamman snudde verden på hodet med dikkedarer og stryke-baby-på-panna-mens-vi-dunker-rolig-på-rumpa-øvelsen. Så kanskje har ikke natta ødelagt for 5 uker med konsekvent tålmodighet...

Tror nesten jeg skal hive meg på denne soverunden også jeg..føles ut som om man uansett aldri kan få nok søvn nå. God morgen, og god natt:-)

No comments: