Monday, September 14, 2009

Skitnatt

Denne natta ble, bokstavelig talt, ei skitnatt! Kjenner at jeg greier å se på den med litt mere humor nå på morran, enn det jeg greide i natt.. OK, prøv å se for deg dette:

Klokka er 01.48, Helle våkner for å få puppen sin, og trøtte-mamman bekker seg ut av dobbeltsenga for å gjøre plikten sin. Kjenner at jenta har gjort i bleien, så vi tusler ned på badet for å skifte. Knepper rolig opp knappene i nattdrakten, fjerner bleien, skyller rumpa hennes under vasken, legger henne tilbake på stellebordet for å tørke henne, og finner fram ny bleie..DA: kjenner jeg en varm sprut mot kroppen, snur meg og ser på Helle, og oppdager at denne spruten ikke er uskyldig og blank..neida..dette er diarè over hele mamman! Og da mener jeg HELE!

Det renner skit fra haka mi og fra håret mitt, ammebh`n er neddynket, og t.o.m gulvet er gult! Skiten har rikosjert fra brystkassa mi, og tilbake på Hellemora, nattdrakten er gul, og det er faktisk bæsj BAK henne på veggen også... Jeg blir stående i sjokk i noen sekunder, men så er det bare å rope etter pappa`n i huset for hjelp. Han ligger selvfølgelig i sin dypeste søvn og aner fred og ingen fare. Og det krever sin stemme å vekke han fra dvalen. Men endelig reagerer han, og tar over ungen så jeg får gått i dusjen..Prøver å blokkere to melkestråler som selvfølgelig tar helt av nå, med både varmt dusjvann og hylskrikende unge...ingenting å si på melkeproduksjonen iallefall!

Jeg har opplevd min del av urinstråler, jeg som har to guttunger fra før, men denne strålen tar kaka gitt.. Fy søren!
Men da fikk vi iallefall en forklaring på at Helle har sutret og skreket endel de siste dagene, jenta har jo vondt i magen stakkar. Så må jeg vel begynne å analysere hva jeg har spist da, og prøve å finne ut hva som har skylden i det.

Heldigvis sovna vi igjen etter litt pupping, men måtte starte dagen med klesvask- for å si det sånn:-) Håper lillejenta blir bedre i magen ganske fort, for dette fristet ikke til gjentakelse...

No comments: